Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a40n 17Z75i87e82g46l31e98r 1251296861388

Zasloužená karma. A nejlepší je, když někteří exoti dávají proti EU za vzor Rusko, kde je byrokracie víc než v Bruselu a naopak svobody daleko méně.

0/0
13.6.2016 17:05
Foto

J31a25r35o77m17í65r 98T42i41c28h45ý 9556348839863

Karma a souhlas

0/0
12.6.2016 23:05

P26e74t58r 71S95k57á13c88e28l 6454479789

< Problém je, jestli od vystoupení nečekáme zázrak, který možná nepřijde.>

Pane autore, nikdo nečeká zázraky. Jen tvrdá práce, usilovná snaha vedoucí k prosperitě nás zachrání i bez EU. Byli jsme před EU, budeme i po ní. Podobně jako před rokem 1938 se naši lidé vymaní z vlivu našich tzv. "spojenců". Ti nás v min. století třikrát hodili přes palubu (roky 1938, 1938 a 1990), počtvrté se napálit nenecháme. Proč bychom měli, že?

+2/−1
11.6.2016 23:11

V30l52a93d58i15m65í69r 82M60o95r43a41v44e88c 3518360983883

A v dlouhodobém horizontu bude ta bilance jaká ?

0/0
10.6.2016 5:05

V40l41a58d61i44m81í49r 70M24o41r72a22v45e58c 3718280293213

To byla reakce na :

Reakce od: Michal SvobodaMichal (9.6.2016 7:32)

Mrkněte na stránky ministerstva financí,ten argument,že od EU bereme víc,než odevzdáváme na daních je například pravda.http://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2014/cista-pozice-ceske-republiky-vuci-rozpoc-16906

Autor příspěvek z nejakého důvodu odstranil

0/0
10.6.2016 5:13

L88a33d86i50s67l24a13v 65J78í24l40e61k 9672609622291

Těch 50 států drží pevně pohromadě a tvoří silný stát, který je doposud světovou jedničkou. Tady se navrhuje vystoupit z mnohem volnějšího svazku.

0/0
9.6.2016 20:12
Foto

P55a17v46e71l 89J59o75s65e93f 54A50b86e83r96l81e 4717703326246

A jéje, stačí vyjádřit konkrétní stížnost proti EU, a už tu inkvizitor maže příspěvky..

+2/−1
9.6.2016 11:09

P19e64t53e89r 89S46m40u26t69n56ý 2825790140603

no asi ta stížnost nebyla tak zcela "mládeži přístupná", že?

+1/−1
9.6.2016 15:44

O82n39d26r20a 82B48a97r72t20o84š 9733692621777

Frederick Forsyth, autor bestseleru Den pro šakala a dalších k brexitu napsal: „Pro mě je to jednoduché. Chci svou zemi zpět.“ R^:-)

+2/−2
9.6.2016 9:17

P94e26t58e89r 96S38m47u19t89n63ý 2555810520293

Pan Forsyth si může trhnout nohou. Velká Británie mu nepatří a pokud mu někdo zcizil pozemk, či dům, nechť se obrátí na příslušné soudní orgány.

+4/−2
9.6.2016 10:17

O58n94d47r70a 70B81a32r24t52o55š 9593482741207

Zkuste viz odkaz níže, pak třeba ten citát pochopíte :-)

https://www.youtube.com/watch?v=1x1kID7_OwQ

+1/0
9.6.2016 13:01

M91i42l15a25n 76S77t48e73h39l34í89k 7170319443291

Takového eurohujera už tady dlouho nebylo vidět. :-P

+3/0
9.6.2016 13:27

P35e56t36e66r 55S53m61u88t36n97ý 2915940710123

Je skutečně úsměvné, jak naivně si odpůrci EU malují její rozpad. V jejich představách se EU rozpadne na jednotlivé státy.

Tak tomu nikdy nebude, protože stále existuje velká skupina států, která na pokračování intergrace má zájem. EU se nerozpadne, nýbrž rozdělí, zmenší, zeštíhlí a stane se tím aktivnější a operativnější. Paralely vidím ve vzniku Švýcarska, jehož vznika také provázel počáteční bouřlivé časy.

V lednu tohoto roku se za nezájmu české veřejnosti sešli v Římě ministři zakládajících států EU (N,I,F,NL,B a L) a v závěrečném komuniké zdůraznili ochotu a vůli dále prohloubit spolupráci a intergraci.

Záleží už pouze na ČR, kam chce patřit. Jestli mezi úspěšnou západní část, nebo mezi stále rozhádanou a žárlivě se sledující skupinu států V4. Otázka jiná je ovšem, jestli západní evropské země o účast Česka ještě stojí. Zkušenosti s Čechy zatím moc dobré neudělali.

+7/0
9.6.2016 8:56

M16i43l46a88n 72S97t97e30h50l65í74k 7500199303171

Cituji: "Zkušenosti s Čechy zatím moc dobré neudělali".

Otázka je, jaké by ty Čechy chtěli mít:

- poslušné, příjímající bez reptání všechna nařízení z EU

- pokorné a sebekriticky uznávající, že jsou sto roků za opicemi a že nutně potřebují výchovu od vyspělé západní části

- toužící po stejné multikulturní společnosti, jaká je ve Francii, Německu, Belgii a jiných státech, protože "tak je to spravne, tak to ma byt".

Děkuju pěkně, to raději půjdu s životní úrovní dolů, ale aspoň nebudu si připadat jako tupá ovce. :-/

+6/−2
9.6.2016 9:31

P45e79t74e11r 78S32m29u12t22n18ý 2645470790263

možná by stačilo očekávat od členů společenství, že nezvořou své první předsednictví únie, dále že nebudou rozkrádat finační prostředky únie rozsahem, jak se to v Česku děje. Že se budou snažit spolupracovat na společném řešení jedné z největších krizí, které EU postihly a nebudou vytvářet národnostní a státní "bojůvky", které bojkotují již učiněná společná rozhodnutí.

A ještě poznámka: nařízení EU jsou nařízení, na kterých se Češi společným rozhodnutí také podíleli. Nedělejte stále, jako my nic, to oni - ti zlí v Bruselu.

+3/−1
9.6.2016 9:52

J88a77r85o53s12l37a28v 55L70i41m71a 1305367361

Narazil jste na slabost EU, pane Smutny. Je hlas Malty stejny jako hlas Nemecka? Je hlas CR stejny jako Cypru? Zalezi totiz, jak silny hlas mame v zaveru kterehokoliv hlasovani. Jak ten hlas muze v dnesni evropske organizace byt uspesny.

Vase posledni veta mi dava za ukol se podivat (hlavne pro sebe) do cele Lisabonske smlouvy. Poznat, odkud vitr vane.

+1/0
9.6.2016 10:39

P85e10t79e12r 51S67m28u62t21n29ý 2705320820243

Cílem EU bylo, je a bude vytvořit Spojené státy Evropské. Obdobně jako Švýcarské spříseženství.

V komisi EU má ČR jednoho komisaře, právě tak jako Německo, nebo Kypr.

Rozhodování a hlasování v EU se řídí podobnými principy kvalifikované většiny jako ve Švýcarsku, kdy nejenom počet obyvatel dané země (švýcarského kantonu) je rozhodující, nýbrž i počet zemí, resp. kantonů, hlasujících pro, resp. proti.

Pokud se to Česku nelíbí (nebo vám), je nasnadě ze společenství vystoupit. I to umožnila Lisabonská smlouva, které chtěl Klaus zabránit. On ovšem z důvodů nebezpečí sudetských Němců.

+2/0
9.6.2016 11:02

O43n76d63r43a 59B50a33r76t96o64š 9653282791277

O tom to právě je, když jsme vstupovali do EU, o spojených státech Evropských nikdo nemluvil, pak to začali politici EU prosazovat, ale nějak se zapomněli zeptat občanů EU, to co teď pozorujete v Polsku, Rakousku, GB apod. je pouze důsledek :-)

0/0
9.6.2016 13:08

P33e13t68e16r 11S91m75u35t18n84ý 2455370570693

Všude se o intergraci Evropy hovořilo již od 90. let.

Akorát vám to zapoměl pan Klaus říci, resp. jste se nazajímali o dění v Evropě právě tak, jako se nezajímáte dnes. Kritizovat ale - to vám jde.

+2/0
9.6.2016 13:54

O25n73d33r40a 14B44a41r36t64o18š 9863762841617

Já se o dění v EU zajímal vždy a proto jsem hlasoval proti vstupu do EU, dokonce jsem četl i hlavní části Maastrichtské smlouvy z roku 1992 a pokud si dobře vzpomínám, tak o Spojených státech Evropských se tam nic nepsalo. Ano správně píšete, že se o tom mluví od 90 let, ale my jsme vstupovali v 90 letech ! a v té době (před naším vstupem) se o tom oficiálně nemluvilo, pokud máte jiný názor, napište kdo o tom před naším vstupem oficiálně ! mluvil, já si informace ověřím a rád Vám dám za pravdu :-)

0/0
9.6.2016 14:30

P32e82t46e85r 49S48m44u86t26n12ý 2265810310673

ale psalo.

Po smlouvě z Maastrichu následovala potom smlouva z Amsterdamu a smlouva z Nice, ve kterých se mluvilo již zcela konkrétně a jednotě států Evropské unie a předání velké části kompetencí do Bruselu. Teprve potom vstoupila Česká republiky do EU.

Mimo jiné se připravovala již od 90. let smlouva o Ústavě Evropské unie. Že by vám to Václav Klaus neřekl?

0/0
9.6.2016 16:03

O50n54d57r24a 22B75a17r80t90o41š 9863742821917

Smlouva v Nice byla podepsána v roce 2001, takže po našem vstupu do EU, smlouva z Amsterdamu byla podepsána v roce 1997 a začala platit v roce 1999 a ani v této smlouvě se o Spojených státech Evropských nic nepíše, píše se v ní o větší spolupráci a integraci např. schengen, ale rozhodně se v ní nepíše nic o Spojených státech Evropských. Nevím co pořád máte s tím presidentem Klausem, už jsem Vám jednou psal, že jsem hlasoval proti vstupu ! a názor presidenta Klause pro mne nebyl rozhodující :-)

0/0
9.6.2016 16:29

V76o13k97o24u25n 89V73l84a12d97i50m17i30r 8802858179388

Zapomente na vasi EU o kterou se zajimate a zkuste cist uz v Rimskych smlouvach z roku 1957. Ty porad jeste plati a take to usili o spojene staty evropske tam najdete.

0/0
9.6.2016 17:19

O87n62d19r68a 24B62a38r62t71o84š 9253112551547

Ani v těch smlouvách se o Spojených státech Evropských nic nepíše, píše se v nich např. o EHS a o větší integraci, ale ne o federalizaci ! :-)

0/0
10.6.2016 8:36
Foto

V61á73c61l93a48v 97C28h66u16c76h76m69a 6555251708686

Mýlíte se. My jsme vstoupili v roce 2004.

0/0
10.6.2016 8:49
Foto

V85á10c14l33a58v 86C30h81u18c88h44m84a 6625271878696

A pokud se dobře pamatuji byla ta smlouva o ústavě referendy odmítnuta.

0/0
10.6.2016 8:47

K10a52r95e54l 56K28u90č68e39r68a 7945131903470

Nečekám, že se dostanu do ráje, rád bych se vyhnul EU peklu.

Nic není věčné, ani EU.

Je třeba přijmout možnost, že se unie může náhle rozpadnout aniž bychom chtěli a spíš než na diskuse o tom jestli vystoupit nebo dál skákat jak brusel píská se snažit být co nejvíce svoji a nezávislí a mít otevřená zadní vrátka.

+5/−3
9.6.2016 8:35

P92e81t46e11r 26S39m10u50t30n13ý 2855400210403

Zapomínáte, že v Bruselu také úspěšně pískáte. Česko patří mezi první polovinu velkých Evropských států, takže jeho podíl na "pískání" je úměrně velký.

+2/0
9.6.2016 8:57

K18a82r81e52l 58K87u98č55e71r74a 7235391803220

Pokud pískáme přesně stejně jako německo tak samozřejmě ano, jinak ani omylem.

0/0
9.6.2016 9:17

P64e28t27e35r 78S26m51u50t13n25ý 2265700400983

Máte přesně tak jednoho komisaře v komisi EU jako Německo.

+2/0
9.6.2016 9:54

A11n74t51o69n86í78n 38T30i85c22h59e42r58a 6926368743356

Trochu mi to připomíná argumentaci zastánců zlatých socialistických časů. Někdo začne vykřikovat, že " ... za komunistů přece nebylo všecko špatné .... ". Že bylo všechno špatné přitom nikdo netvrdí.

Rozumní zastánci odchodu z EU netvrdí, jak se budeme mít po vystúpení lépe. Uvědomují si, že dojde ke zpomalení hospodářského růstu, můžou stoupnout ceny a dojde ke komplikacím v mezinárodním obchodu. Všechny problémy ale stojí za to, abychom znovu převedli pravomoce a rozhodování na státní úroveň a zohledňovali hlavně naše zájmy. Berte jako fakt, že hodně lidí nevymění národní hrdost za kus žvance.

Samostatné vystoupení Česka je samozřejmě velmi riskantní a nebezpečný krok. Musel by být koordinovaný společně s partnery stejného smýšlení, pravděpodobně V4.

A nestrašte úlevou Němců, že se obtížného hmyzu z východu zbaví. Nejsme pro ně jen levná pracovní síla ale hlavně hodně zajímavý trh a odbytiště pro jejich výrobky.

+6/0
9.6.2016 7:53

V13i98k29t37o65r 83N68á15r42o23ž66n41ý 3779372418

Kolik má Evropa lidí ? 800 mega ? Kolik ČR ? 10 mega.. Jaká je kupní síla průměrného Evropana ? Jaká je kupní síla Čecha ? To jen tak na okraj ohledně toho , jak je český trh obrovský a jak je super atraktivní.

ČR táhne dopředu automotive průmysl. Tudíž průmysl , kde 90% výrobků končí v zahraničí. Ta auta se vyrábí zde proto , protože to je pro investory zajímavé. Pokud to pro ně zajímavé nebude , nebudou je zde vyrábět. Představa , že rumunský dělník pracující v Dacii je mnohem horší , než český dělník pracující ve Škodě , TPCA či Hyundai je značně naivní.

+3/−3
9.6.2016 8:17
Foto

V27á68c55l69a10v 70C69h93u42c36h97m41a 6225281828926

Zvláštní jak jsou někteří přesvědčení o tom, že jsme až do roku 2004 lezli po stromech a spali v jeskyních.

+8/−1
9.6.2016 8:23

V57i75k50t90o66r 40N79á72r18o67ž10n81ý 3469242638

Nelezli jsme po stromech a nespali jsme v jeskyních.

Nicméně :

- do roku 2004 zde byla podstatně jiná životní úroveň

- řada investorů , kteří k nám před rokem 2004 přišla, sem přišla pouze jenom proto , protože ČR v zahraniční politice byla jasně proevropská a projevovala velký zájem být členem EU. Tudíž být členem toho samého klubu , ke kterému patřily i jejich země.

- asijští investoři , kteří zde investovali těžké prachy by si nikdy tuto zemi nevybrali jako vstupní bránu do Evropy.

- kdyby se tato země již od roku 89 snažila izolovat , patřili bychom dnes mezi nejchudší evropské země. Investoři by o ni neměli zájem a do toho krachy starých a neefektivních firem by znamenaly totální katastrofu.

Apropo...zcela souhlasím s autorem blogu v tom , že větším nebezpečím pro občany ČR jsou čeští státní úředníci , než bruselští byrokrati. Řada věcí , co z Bruselu odchází jako doporučení pokládají čeští úředníci za povinnost a snaží se nesmysly dotahovat do dokonalosti.

Kdyby ekonomika této země fungovala na bázi , že 90% výrobků by se zde i spotřebovala , byli bychom úplně v jiné situaci.

+3/0
9.6.2016 8:42
Foto

V53á43c32l11a41v 34C79h14u34c42h39m35a 6945381848376

Jiná životní úroveň zde samozřejmě byla. To platí vždy, když porovnáváte odlišná období. Na zvýšení úrovně se jen málo podílela EU. Zato se velmi podílela na byrokratizaci země, na nárůstu korupce, na likvidaci mnoha firem, na celkové devastaci morálky a na velkém posunu k totalitní společnosti. a omezování práv a svobod občanů.

A samozřejmě, že se na tom podílí naši politici. Funguje to stejně jako mezi lidmi. Slaboučkej nýmand si proti vám vždycky dovolí víc, když bude mít za zády někoho, za nějž se bude moci vždycky schovat.

Vaše ostatní argumenty jsou pouhá kdyby a vycházejí spíš z vaší přízemní povahy než z reality. ČR byla vždy v Evropě dosti důležitý trh díky své poloze a byla by jím i kdybychom té hydře do chřtánu nelezli.

+7/−4
9.6.2016 9:39

V92i24k39t72o83r 12N86á49r59o37ž75n96ý 3909132688

Na zvyšování životní úrovně vděčíme investorům a mezinárodnímu obchodu , který stoupl obrovskou dynamikou. A mezinárodní obchod by nikdy takto nestoupl , kdyby tato země nebyla členem EU. Apropo naše malá zemička je živa pouze z toho , že se sem něco přiveze , z toho se tady něco vyrobí a zase se to odveze..

Za jakou devastaci morálky dle vás může EU ? Zahraniční podnikatelé a firmy mají mnohem lepší morálku než české firmy a čeští podnikatelé.

Jinak je třeba se na to podívat realisticky. ČR je nula , nula nic... je z hlediska ekonomického i politického zcela nepodstatná země , která je každému ukradená.... To, že je uprostřed Evropy je vcelku nepodstatný faktor...

To , jak tato země je špičková , akceschopná a životaschopná je dobře vidět třeba i na tom , jak rychle dokážeme stavět dálniční síť , kterou nutně potřebujeme a na kterou můžeme nyní získat i část finančních zdrojů někde jinde. Česko vždy jakž takž fungovalo , když bylo součástí některého většího celku. Pokud si Češi začali vládnout sami , skončilo to tragédií. Zkuste o tom přemýšlet ...

+4/0
9.6.2016 11:09

S21i95m21o43n86a 77S95e81d60l32á95č46k65o34v10á 3544775797817

R^

+1/0
9.6.2016 12:25
Foto

V72á87c31l84a89v 69C41h45u60c80h95m14a 6165431398706

Už jsem to tu psal jednou. Naše země začala prudce upadat poté, co se vlády chopili stejní darmožrouti jací řídí EU. Vstupem do EU to jen nabralo větší obrátky.

+1/−1
10.6.2016 8:52

P23e97t27r 51S49k24á28c56e21l 6604169499

V předposlední větě se mýlíte, viz roky 1918 - 1938. Tragédií bylo, že jsme věřili našim tzv. "spojencům", jinak I. republika byla velmi prosperující, stát byl na tu dobu blahobytný. I proto nás předhodili...

+1/0
11.6.2016 23:35

M82a34r37i30á28n 21B30é95r33e73š 1362522276454

Mezinárodní sekretariát Transparency International dnes zveřejnil „Index vnímání korupce za rok 2015“. Postavení České republiky se dramaticky zlepšilo, když se na žebříčku států posunula z 53. na 37. místo ve světě. Dosáhla hodnoty 56 bodů (ze sta možných) a zařadila se mezi Španělsko a Jižní Koreu. K evropskému průměru (67 bodů) však má stále daleko.

V Indexu vnímání korupce se Česká republika po mnoha letech propadu již druhým rokem zlepšuje. Zatímco v roce 2014 zlepšení o 3 body představovalo posunutí o 4 místa v žebříčku, v roce 2015 zlepšení akcelerovalo na 5 bodů a významných 16 příček žebříčku. Česká republika se tak stala největším „skokanem“ roku.

0/0
9.6.2016 13:06

P60e31t79r 36S90k39á32c94e39l 6414799619

- kdyby se tato země již od roku 89 snažila izolovat , patřili bychom dnes mezi nejchudší evropské země. Investoři by o ni neměli zájem a do toho krachy starých a neefektivních firem by znamenaly totální katastrofu.

..."""...

Pokud by chlapci ve vedení státu konali jako jejich předchůdci po roce 1918, psali bychom zde nyní úplně o něčem jiném. Ale že nás 25 let řídí diletanti a všehoschopní neschopní, jsme tam, kde jsme.

Po roce 1990 stačilo vyšperkovat obory, které zajišťovaly moc a blahobyt tohoto státu (sklárny, průmysl), podpořit změny v neefektivních oborech. Příklad - ještě v roce 1990 Zetor Brno vyvážel do 80. zemí světa traktory. Uvede mně někdo, proč musela firma zkrachovat, vyklidit světové trhy? Sklárny ve Hvozdné řídil chytrolín, dostal od Valachů po papuly a vedení vzaly do rukou odbory. Sklárna jede.

Pokud vy zde byl systém zajišťující výrobu, nedošlo by např. k bourání efektivních provozů:

Proty, kdož mají klapky na očích a nechtějí znát pravdu -

Cukrovarv Hrochově Týnci:

DoEU se hrnou státy podobně jako my v roce 2003 - ceniči zubůtehdy objížděli ČR a slibovali padání pečených kuřat do úst.Místo toho u nás padají cukrovary a další objekty, viz cukrovarHrochův Týnec:

http://zvedavec.org/komentare/2010/03/3584-zanik-cukrovaru-v-hrochove-tynci.htm

Nejsmutnějšíobrázek je nakonec, vydržte a poučte se, zda tohle chceme!?

0/0
11.6.2016 23:33

A40n32t72o13n37í77n 18T35i94c76h56e68r82a 6876318183746

Ach jo, viz můj první odstavec :-): podsouváte mi něco co jsem nenapsal. Slova "obrovský" a "superatraktivní" jste si vycucal z prstu.

Dále trvám na tom, že pro německé firmy je trh náš a celé V4 velmi zajímavý. Případná cla a další obchodní bariéry by pohyb zboží významně zkomplikovaly. Ztráty bychom nepocítily jen my ale i například Němci. Proto nemám vůbec žádné obavy ze zastavení výměny zboží a hospodářské spolupráce.

0/0
9.6.2016 8:28

V88i33k89t97o32r 78N67á35r41o34ž24n20ý 3609392978

Jsou to Němci , kteří jako vlastníci rozhodují o výrobním a obchodním programu českých firem. A vězte, že například v automotive se vede tvrdý celokoncernový boj o to , který model jaké značky se bude kde vyrábět. A vyrábět jakýkoliv automobil lze v jakékoliv zemi.... celoevropské využití výrobních kapacit je nějakých 80%.

0/0
9.6.2016 8:47

A88n47t58o89n72í59n 70T98i74c19h19e64r53a 6336678173506

To není vůbec v rozporu s tím, co píšu já. Jen bych si dovolil upozornit, že jakékoliv auto nelze vyrábět (a vyvíjet!) v jakékoliv zemi.

0/0
9.6.2016 8:55

V10i86k63t51o55r 71N41á10r93o45ž11n45ý 3829212838

Tak jasně , na Haiti jej vyrobit nelze...

0/0
9.6.2016 8:58

J26a26r70o93s49l72a27v 11L39i62m90a 1335227681

Vase prvni veta pripomina mi otazku. Kolik akcii nemeckych automobilek jste si koupil, pane Narozny? Jsou k dostani na evropskych "burzach"!!!

Muzete se take stat vlastnikem!!

0/0
9.6.2016 10:47

J12a81r18o66s16l68a59v 52M43a47š90e85k 5579720654353

No podle dat z roku 2013 to bylo necelých 750 mega ... tedy včetně 200 mega Rusů, Ukrajinců a Bělorusů .... což pokud mne pamět neklame jaksi nejsou státy EU ....

A pokud jde montovny v čechách, ekonomické vztahy přeci jde řešit i samostatnými smlouvami ČR s jednotlivými státy nebo přímo s EU. To by ale musela ČSSD přestat řešit Altnera a Babiš řepku ....

0/0
9.6.2016 12:21

V96i38k35t97o80r 36N16á96r23o10ž37n68ý 3619212928

Podepisuji R^

+1/0
9.6.2016 7:51

V80l18a86d35i42m29í37r 26M14o24r66a73v36e56c 3588850683383

Mě osobně vadí na EU to vyhrožování, když s něčím nesouhlasíme, nařizování co a jak máme atd. Ne, neděláme všechno dobře, ale když o tom rozhodne politik od stolu v Bruselu, utrřený od reality, je to ještě horší. Nemluvě o způsobu řešení imigrantů. Samotné EU dotace dost pokřivily celý trh, podnikatelské prostředí, dělám ve stavebnictví a vím, o čem mluvím.

Nemyslím si, že bychom se odchodem z EU měli mít hůře, nebo lépe. Budeme se mít jinak. Samozřejmě ti žijící z EU penězovodů ne, ale mezi ty valná většina lidí, živících se prací nepatří. My dříve narození jsme zažili diktát komunizmu, Sovětského Svazu a EU se k tomu už dost blíží a dle náznaků si dovoluji tvrdit, že se chystá i přitvrdit.

Tedy. případným odchodem z EU nepřestane zemědělec obdělávat pole a pást ovce, soustružník nepřestane obrábět a zedník zdít. A pokud odejde celý Vyšegrad, zůstaneme i nadále zajímavým trhem pro všechny. A třeba se nám otevřou i jiné trhy.

Odchod z EU neznamená, že přestanou platit ostatní smlouvy o vzájemném obchodu. Možná se zhorší zaměstnávání čechů v zahraničí, ale to přijde tak jako tak, protože si Evropa povolala kvalifikované odborníky z řad imigrantů.

Já bych raději nikoho nestrašil, byli jsme před EU a budeme i po ní. EU, pokud od základu nezmění systém a přístup, tak se stejně dříve nebo později rozloží zevnitř sama. Pak bude zmatek. Pokud odejdeme včas a stačíme uzavřít řádné dohody v rámci Vyšegradu, nebude to tak hrozné.

A prosím, nevyhrožujte ovlivněním Ruska, Putinem a podobně. Jsme členy NATO a vystoupení z něj je proces na 20 let.

+2/0
9.6.2016 6:08

J73a37n 92B93u86r69i31a54n 2123689924680

Problém je, že Vy i většina národa nyní vidí jen mínusy EU. Když odejdeme, tak začnete vidět i ty plusy a zjistíte, že nad mínusy drtivě převažovaly. Ale už bude pozdě.

+3/0
9.6.2016 6:23



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.