Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LJ

Stredoskolske vzdelani znamena vseobecny prehled v zakladnich oblastech. A matematiku, stejne jako cestinu, potrebuje kazdy. Stejne jako se vam zdaji zbytecne matice, me se zda uplne zbytecny vetny rozbor. Nikdy jsem ho, na rozdil od matic, nepotreboval.

0 0
možnosti
FL

Mě zase nezajímaly dějiny, k čemu potřebuji vědět kdy byla jaká válka před 2000 lety, kdo ji vedl, koho měl za ženu a kolik měl dětí. Ve svém zaměstnání jsem to na nic nepotřeboval, nezajímala mě ani literatura a kultura a to jsme museli navíc chodit do divadla.

1 0
možnosti
Foto

Hlupáci a lemplové protestují......já se musel popasovat s literaturou, kterou jsem k smrti nenáviděl a nikdy nevyužil. Přesto absolvoval. Nevidím důvod pro by jiní neměli zabrat v matice....možná by kolem nás pak nebylo tolik stupidních předpisů. Ty určitě nepáchají lidi bez maturity....zato často bez logiky.

A do mě;-)

3 0
možnosti
JS

Na stejném principu zkuste odůvodnit literaturu, a ta je přesto povinná... Takže jestli není povinná matematika, neměla by být ani literatura...

2 0
možnosti
JC

Než se Chládek stal ministrem školství, upřímně jsem se toho děsil. Jenomže po té, co se tím ministrem stal, začal jsem měnit názor. A dnes si toho pána cením a považuji za štěstí, že ministrem školství je zrovna on.

A maturita bez matematiky není žádná maturita.

3 1
možnosti
JC

Teď jsem zjistil, že jsem to tu už jednou napsal, ale zapomněl jsem na to.

Tak je aspoň vidět, že názory neměním ze dne na den. ;-)

0 0
možnosti
PR

No vidíte a mě to příjde že konečně po řadě hlouposti prosazuje něco dobrého.

4 0
možnosti
PH

To těžko. Pokud má mít maturitu 80 procent dětí, pak není dobré mít maturitu z matematiky. To by znamenalo, že musíte jít na úroveň výuky někde v Anglii nebo skoro USA, aby to těch 80 procent zvládlo. To pak poškodí výuku těch, co matematiku skutečně potřebují umět. Doporučuji maturovat z obsluhy Facebooku, tam bychom těch 80 procent mohli nejen dosáhnout, ale plán i překročit.

0 1
možnosti
BD

Veškeré diplomy, maturity a certifikáty jsou k ničemu. Nevyjadřuji vůbec žádnou kvalitu osobnosti.Matematika je základ přemýšlení a má božský princip.Tak to viděli dávní mudrcové a tak to je. Proč se brání někdo výuky matematiky ? Protože ji neumíme učit !

A před rokem 1989 nikoho vůbec nenapadlo,že by neměla být maturitní zkouška z matematiky. Jsem asi nenormální - matematiku mám rád V.

6 0
možnosti
Foto

To vám nikdo nebere-proč by ale měla být povinná.

Před rokem 1989 nebyla ani svoboda slova ani svoboda cestování, pro zaměstnávání byly umístěnky....to byste rovněž zavedl?

nemám nic proti matematice ani zkvalitnění její výuky, nemám nic proti maturitě z matematiky-jen mi vadí, že ji někdo chce nesmyslně zavádět jako povinou

1 0
možnosti
Foto

Slovo "maturita" by podle mne mělo implikovat určitou vyváženost dosaženého vzdělání (koneckonců to slovo samo se odvolává k antickým základům) a mělo by tedy obsahovat jak mateřský jazyk, tak matematiku. Koneckonců již ve starověku ke svobodným uměním (které byly osou vzdělávacího systému) naležela: gramatika, rétorika, dialektika, aritmetika, geometrie, astronomie a hudba - ta vyváženost je tady, myslím, docela dobře vidět.

Kromě maturity bych ale ještě zavedl "státní zkoušku", kterou by si školy (či studenti) mohly namixovat podle svých potřeb. Ta by se samozřejmě konala ve stejný den. Byla by to vpodstatě "maturita" složená z libovolných předmětů. Tak by se vlk nažral a koza zůstala celá :-)

5 0
možnosti
Foto

Ta "státní zkouška" by se samozřejmě mohla jmenovat jinak, aby se netloukla se státnicema...

0 0
možnosti
Foto

Všichni moji vrstevníci maturitu z matiky složili bez potíží. Asi jsou dnešní dítka hloupější? Nebo línější?

7 1
možnosti
RL

Opravdu všichni? Kdysi jistě neexistovalo jiné hodnoceni, než výborné...

0 0
možnosti
JN

K těm větám: "Nejdřív je třeba stanovit, jaké znalosti budeme od koho požadovat, poté je třeba dostat vzdělávací systém na příslušnou úroveň, a teprve poté má smysl se zabývat tím, jak se to bude zkoušet"

Víte, to bychom v ČR také mohli čekat 50 i více let. ;-)

3 0
možnosti
  • Počet článků 307
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2386x
Jsem taková bílá laboratorní myš, která se v práci zabývá genetikou a molekulární biologií, ve volném čase si listuje historií, sleduje nějaké to sci-fi, fantasy a vůbec všelijaké podivnosti. Občas sportuju, ale moc to nepřeháním, pokud zrovna není nějaký závod na 10km. Kromě toho hltám politiku, což je - uznávám - divná záliba, ale nějak si nemůžu pomoct.