Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VN

Když už jste se ve svém (dobrém a chytrém) článku dotkl i maturit, napadl mně dotaz, na který si sám neumím odpovědět: když už je takový boom ohledně VŠ titulů, proč jsou takové problémy se státními maturitami? My, starší ročníky, jsme bez ohledu na to, zda jsme naturelem humanitní nebo přírodovědní, museli tu češtinu, ruštinu, či matematiku zvládnout. Prostě proto, abychom se vůbec mohli ke studiu na vysoké škole přihlásit.

2 0
možnosti
Foto

Z matematiky jsem tedy nematurovala...

1 0
možnosti
Foto

vždyť se po tom volalo, kolem roku 2000 to bývaly i předvolební témata - nářky, jak je u nás málo lidí s VŠ oproti EU, jak by se s tím mělo něco dělat.

1 0
možnosti
Foto

Píšete to zcela přesně: kvalita nahrazena kvantitou. R^

2 0
možnosti
Foto

Tady bych hledala jádro pudla: cituji: "Stát uměle tlačí kvalifikace nahoru, aniž by to mělo praktický význam. "

Nechápu, proč vyžadovat vyšší stupeň vzdělání tam, kde to není nutné.

0 0
možnosti
JF(

Přece aby tabulky pro EU byly hezčí a oni tím v očích politbyra schopnější, jak zde tu vzdělanost úspěšně zvyšují, Potěmkinovy vesnice se staví přece dodnes, nic jiného to není!

0 0
možnosti
Foto

Vysoké školy naplněné k prasknutí, protože všichni kdo ukončili svoji střední školu a učební obor maturitou mají šanci pokračovat, tak proč ji nevyužít. Přijetí většinou není podmíněno žádnou přijímací zkouškou, tedy hurá jde se na vejšku.

Někteří z těch kteří tam svými vědomostmi nepatří skončí v prvním semestru, ale jsou takoví, kteří se vezou a pomocí různých praktik školu dokončí.

Jaký přínos je to pro společnost. Zaplněné učebny nedávají profesorům šanci, aby se více věnovali nadaným žákům a rozvíjeli jejich znalosti.

 Proto nám ze škol vychází stále méně těch, kteří svými vědomostmi mohou zvednout laťku v prestižních oborech, ale více těch, kteří zaplní pracovní úřady, neboť komu není z hůry dáno, v apatyce nekoupí.:-)

1 0
možnosti
Foto

Neznám moc škol (vysokých) kde se nedělají přijímačky. Jsou to spíše technické obory, ale tam zas nemá moc smysl lézt bez talentu a schopnosti - vyřeší to první semestr.

Humanitní obory jsou narvané, o ekonomkách ani nemluvím, tedy se tam přijímačky dělají.

x

A lidí, kteří jsou vzdělaní a chytří a mohou zvedat ty laťky je dost, řada univerzit i oborů si drží vysokou úroveň. Nevím jak vy, ale já je mezi těmi méně zdatnými na pohled či podle vizity nerozpoznám.

x

To, že se uměle zvyšují nároky na profese a tím ženou lidi ke studiu, které vlastně nepotřebují a nic jim (kromě ztráty zaměstnání) nepřinese, zato je logicky vede ke snaze najít si práci, kde si polepší, je samozřejmě průšvih. Nemůžou za to ale studenti.

0 0
možnosti
AK

Nic proti vzdělání. Pokud budu vzdělaný, budu lépe chápat okolní svět a jaksi si ho i lépe užiji.

Pokud někdo půjde na vysokou školu, získá výhodu proti těm, kteří nestudovali a vstoupili na trh práce rovnou.

A při současné nezaměstnanosti je lépe mladé lidi poslat do školních učeben než na úřad práce.

Pokud školu dokončí a stejně na úřadu práce skončí, mohu si jako stát umýt ruce a svést vinu na vysoké školy, které je nesprávně vzdělaly.

Proč bych měl jako politik připustit, že nedokáži zabránit ukončení různých výrob a přenesení práce do zahraničí?

3 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS